Kako voziti v dežju?
Meteorološka statistika zadnjih štirih desetletij nam pove, da je v Sloveniji 110 deževnih dni letno. Za voznike to pomeni, da bodo 1/3 leta vozili v dežnih razmerah, za katere velja splošna krilatica o prilagoditvi vožnje razmeram na cesti. Če še malo ostanemo pri številkah; oprijem pnevmatik se na močno razmočeni cesti lahko zmanjša tudi za več kot 50 %. Vse to pa so več kot tehtni razlogi za vožnjo, prilagojeno vremenskim razmeram. Ampak kaj to zares pomeni, kakšne nevarnosti prežijo na nas ob naletavanju dežnih kapelj in kako se varno voziti po mokri cesti?
Mehka noga in refleksi lenivca
Ja, to je verjetno najuspešnejši osnovni recept za vožnjo v dežju. Mehka noga v prevodu pomeni počasnejšo in previdnejšo vožnjo, reflekse lenivca pa je treba razumeti kot vožnjo brez nenadnih, hitrih gibov volana in močnih pritiskov pedal. Vse to je popolnoma izvedljivo ob upoštevanju še enega pravila vožnje v dežju, to je predvidevanje.
Predvidevanje še posebej pomembno na avtocesti
Vsi smo o tem poslušali v šoli vožnje, malokdo pa se resnično zaveda pomembnosti predvidevanja oz. pričakovanja najhujšega. Pa vzemimo za primer vožnjo po avtocesti, kjer je predvidevanje zaradi visokih hitrosti in posledično dolge zavorne poti še posebej pomembno! Odgovorni vozniki poleg avtomobila pred sabo spremljajo dogajanje vsaj še 2 ali 3 avtomobile pred njim, saj le tako lahko pravočasno reagirajo.
Pravočasno zaviranje
Priprava na izpeljavo ovinka izgleda nekako takole: na ravnini pred zavojem zmanjšamo hitrost, po potrebi prestavimo prestavo nižje in v zavoj vstopimo brez noge na zavori, sredi zavoja pa počasi začnemo dodajati plin. Nikoli pa na mokri cesti ne zaviramo v ovinku, saj zaradi stranskih sil lahko hitro izgubimo stik s podlago, kar rezultira v zveriženi pločevini.
Akvaplaning
Fenomen, ki želi naš avtomobil spremeniti v čoln. Ker temu ni namenjen in ker cesta vseeno ni morje, pa se takšna zgodba ponavadi konča precej klavrno. Vožnja ob hudem nalivu in visokih hitrostih pa lahko do akvaplaninga pripelje prej, kot si mislite. Zato v izogib spontanemu »splavarjenju« pred lužami zmanjšajte hitrost. Na ta način boste zavarovali sebe in prizanesli tudi morebitnim pešcem, ki bodo ob vašem mimovozu ostali suhi.
Varnostna razdalja
Priznajmo si, da smo v tem segmentu vsi udeleženci v prometu premalo strpni. Vzroke za to nevarno navado oz. kar družbeni problem naj iščejo drugi, vi pa pomislite, da je pri vožnji 80 km/h zavorna pot dolga kar okoli 70 metrov, na mokri cesti pa se podaljša za najmanj dodatnih 18 metrov, kar je dolžina približno 4 avtomobilov.
Poskrbite za dobro atmosfero
Dobesedno! V slabem vremenu z nizkim zračnim tlakom se upočasnijo tudi naše funkcije, hitreje čutimo utrujenost in zaspanost. Tudi zračenje v avtomobilu je omejeno, saj okna ostajajo zaprta. Zato poskrbite za svoje počutje in še pred prihodom jesenskega deževja preglejte filter zraka potniške kabine in ga po potrebi zamenjajte, saj bo le tako v avtomobil lahko prišlo dovolj kisika, ki je nujno potreben za dobro počutje.