Zgodbe s ceste 4 MIN

Super novosti iz avtoindustrije

Ko beremo o inovacijah in zadnjih novostih iz avtomobilske industrije, ne moremo mimo vprašanja, ali morda živimo v znanstvenofantastičnem filmu. Dejstvo je, da gre za izjemno konkurenčno panogo, kjer multinacionalke tekmujejo med seboj z milijardami vrednimi projekti. Tehnologija in predvsem vizije velikanov za našo prihodnost se razvijajo, dopolnjujejo in hkrati rastejo iz minute v minuto.


Aktualne vesti, o katerih se govori:

  • Napovemo lahko, da se bo v naslednjem filmu James Bond vozil in reševal svet v električnem aston martinu.
  • Nissan je poskrbel, da bodo otroci kmalu tekli za tovornjakom za sladoled, ki uporablja zgolj reciklirane EV baterije z nič emisijami.
  • Uber sledi optimistični viziji – že naslednje leto ima namen izdati floto električnih in letečih taksijev, ki jih trenutno preizkušajo v Melbournu.
  • Z drugačnimi ambicijami nastopa Volvo, ki že nekaj časa na trgu nastopa kot varuh pred preveliko hitrostjo. Tako tudi z najnovejšim ključem, imenovanim »Care Key«, stremijo k zaščiti najstnikov pred učinki prevelike hitrosti, saj lahko starši svojo omejitev hitrosti nastavijo kar sami na ključu.

Nedvomno pa so danes najbolj vroča tema avtomobilizma samovozeči avtomobili. Kaj moraš vedeti o njih

Samovozeči avtomobili so že bili preizkušeni na javnih cestah

Medtem ko se nekatera podjetja borijo šele s konceptualnimi modeli vozil, so jih druga že preizkusila na javnih cestah. Po večini gre za popolnoma avtonomna vozila, kot je avtomobil brez voznika podjetja Waymo. Tesla se na trg samovozečih vozil postavlja s polavtonomono tehnologijo avtopilota, veliko drugih pa s funkcijo pomoči vozniku. Med te funkcije štejemo pomoč pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivi tempomat in samodejno prestavljanje v sili.

Kalifornijski oddelek za motorna vozila je celo v postopku odobritve lahkih gospodarskih vozil (manjših tovornjakov in dostavnih kombijev) za samostojno vožnjo po javnih cestah. Kot se za multinacionalko spodobi, je tudi General Motors sledil trendu in pred kratkim predstavil svoje načrte za samovozeči avtobus.

Tesla poudarja potrebo po ozaveščanju o trenutnih omejitvah tehnologije

Polavtomatska tehnologija, kot je Teslin avtopilot, ponuja prostoročno vožnjo. V podjetju že dolgo opozarjajo, da so kljub temu sami vozniki odgovorni za vzdrževanje pozornosti in preprečevanje nesreč. Je pa v zadnjem času prišlo do številnih nesreč, za katere se je izkazalo, da je do teh prišlo zaradi zlorabe tehnologije. Na to opozarja tudi dogodek, vezan na Teslin najnovejši dodatek – možnost, da lastniki »pokličejo« svoj parkirani avtomobil. Že v naslednjih 24 urah je bil svetovni splet poln videoposnetkov, kako uporabniki funkcijo izkoriščajo za vožnjo brez voznika.

Trenutno poteka preizkušanje obvladovanja vseh vrst cestnih situacij

Vse tri ravni avtonomne tehnologije (avtonomna, polavtomatska in pomoč vozniku) so preizkušene v resničnih cestnih situacijah, kot so pojav gradbišč, železniški prehodi, kolesarji in pešci. Podjetja tekmujejo med seboj, kdo se bo prvi uspešno spopadel z oviro navigacije v slabem vremenu, ko je vozišče mokro, zasneženo ali zaledenelo.

Ljudje avtonomnim vozilom še vedno ne zaupajo

Čeprav je namen samovozečih avtomobilov zmanjšati prometne nesreče in posledično smrtne žrtve, mnogi izražajo zadržke do avtonomnih vozil. Po anketi Reutersa, ki je bila opravljena leta 2019, sta več kot dve tretjini Američanov izjavili, da ne bi kupili popolnoma avtonomnega avtomobila.

Kot pri večini novih tehnologij bo cena samovozečih vozil zelo visoka

Proizvajalci samovozečih avtomobilov se trudijo, da bi razvili takšno tehnologijo, ki bi bila dostopna širši javnosti, vendar je to velik izziv. Kot primer naj omenimo, da je trenutno Teslina polavtomatska funkcija avtopilota na prodaj za okoli 7.000 dolarjev. Zavedati se moramo, da se tako kot pri dodatni opremi avtomobila tudi tovrstne funkcije razpenjajo od standardne do premium ponudbe.

Pričakujemo izjemno dovršene dizajne

Nekateri avtonomni avtomobili se sicer izdelujejo na standardnih karoserijah, kot sta lexus in audi, drugi pa so popolnoma edinstveni. Vozili nas bodo prikupni in majhni avtomobili kot tudi takšni, ki so videti kot Batmanov batmobil.

Izvršni direktor Volkswagna, Alex Hitzinger, je nekoč dejal, da popolnoma avtonomna vozila brez volanskega obroča ne bodo nikoli prišla na trg. Verjame pa, da bo kmalu prišlo do tega, da se bomo na pot odpravili, ne da bi za to sploh razmišljali ali potrebovali koncentracijo. Po drugi strani pa se v industriji paradoksno šušlja, da bodo avtonomni avtomobili zmožni komunicirati med seboj, in sicer tako, da si bodo sporočali hitrost kot tudi lokacijo.

Ključni akterji v svetu samovozečih avtomobilov:

  • Waymo,
  • Apple,
  • Uber,
  • Amazon.

Polavtonomno vožnjo ponujajo:

  • Cadillac,
  • Mercedes-Benz,
  • Tesla,
  • Nissan,
  • Volvo,
  • Audi,
  • BMW,
  • Kia,
  • Porsche.

Komu pa verjameš ti? Bi zaupal svoje življenje samovozečemu avtomobilu?