Zgodbe s ceste 4 MIN

Miti & resnice o zimski vožnji

Razčistimo večne dileme o avtomobilih pozimi, kaj je res in kaj ne. Preverite!


Ali moram pozimi segreti avto pred vožnjo? 
DA

Vendar pa ni nikakršne potrebe po 10-minutnem čakanju, da se segreje potniška kabina in prične taliti led na oknih. Moderni avtomobili res potrebujejo nekaj časa, da se ob hudem mrazu “prebudijo”, vendar pa so na zmerno vožnjo pripravljeni že po slabi minuti čakanja. Predolgo čakanje s prižganim motorjem avtomobilu prej škoduje kot koristi. Veliko bolj učinkovita in priporočljiva je zmerna vožnja, dokler se motor ne segreje na delovno temperaturo.

Ali bencin in nafta lahko zmrzneta?
DA in NE

Za dizelsko gorivo zgornja trditev še kako velja, malo manj pa za bencin … Ta namreč zamrzne šele pri temperaturah okoli -50 °C, nafta pa lahko zamrzne tudi pri -20 °C. Pri tem je treba upoštevati, da navedena temperatura velja za ozračje in je merjena na višini 1,5 metra. Pri tleh so temperature lahko tudi do 5 °C nižje, zato je za avtomobile z dizelskim motorjem še toliko bolj pomembno, da imajo vedno polno posodo z gorivom, saj večja količina kasneje zamrzne.

Ali zares potrebujem zimske gume, čeprav zadnja leta bolj malo sneži?
DA in NE

Zakonsko k temu sicer nismo več zavezani, pa vendar velja, da je za zimo primerna izključno zimska pnevmatika. Pa ne toliko zaradi same globine profila kot zaradi ogromne razlike v izbiri materialov in sami sestavi gume. Takoj ko zunanje temperature padejo pod 7 °C, dobi zimska pnevmatika neprimerno boljše vozne lastnosti od letnih ali celoletnih pnevmatik. Bolj kot se vozni pogoji slabšajo, bolj zimska pnevmatika blesti, zato v primeru, da ste veliko na cesti, tudi pozimi obvezno poskrbite za primerno obutev vašega jeklenega konjička.

Ali lahko z avtomobilom, ki ima pogon na vsa 4 kolesa (4x4), pozimi vozim enako kot poleti?
NE

Vedno bolj popularni avtomobili s tovrstnim pogonom so sicer odlična rešitev za vožnjo po zasneženem cestišču, sploh v klancih. Pa vendar se moramo zavedati, da je pomoč pri pogonu naravnost tudi edina prednost, ki nam jo takšni avtomobili omogočajo. Pri vožnji skozi ovinek ali ustavljanju pogon na vsa štiri kolesa nima vpliva. Še več, ponavadi so takšni avtomobili težji, kar lahko ob nespametnem ravnanju predstavlja še dodatno težavo.

Ali se lahko rešim iz situacije, ko mi na poledeneli cesti odnese zadnji del avtomobila?
DA

Vsekakor, vendar pa bo za to potrebnega kar nekaj treninga. Situacije, ko nam nenadno odnese sprednji ali zadnji konec avtomobila, se redno “trenirajo” v centrih varne vožnje. Z dobrim razlogom! Obvladanje avtomobila rešuje življenja in ob preudarni vožnji se z nekaj izkušnjami lahko iz zares težavne situacije, kot je izguba oprijema, izvlečete povsem brez praske.

Ali se po spluženi in/ali posoljeni cesti lahko vozi enako kot npr. po mokri?
NE

Predpogoj, da plug sploh lahko srečamo na cesti, je vsaj 10 cm novo zapadlega snega. In to zagotovo niso pogoji, ko bi se vožnje lahko lotevali z levo roko. Plug sicer odstrani plast snega, hkrati pa cestišče preparira z različnimi (predvsem solnimi) pripravki, ki pa za svoje delovanje potrebujejo določen čas. Zato je tudi na sveže spluženi cesti treba pričakovati poledico in po njej voziti zelo previdno!

Ali moram imeti v avtomobilu res dodatni par čevljev?
DA

Če se štejete med odgovorne in varne udeležence prometa, vam to verjetno ni tuje. Vsak čevelj preprosto ni primeren za upravljanje avtomobila. Pozimi je naša obutev močna, trda, nepremočljiva … odlično, za hojo po plundri in povsem neprimerna za vožnjo, saj zaradi pomanjkanja občutka pedala pritiskamo povsem na slepo. Zato se pred vožnjo preobujte v udobne čevlje.

Ali se pnevmatika res skrči v mrazu? 
NE

Zimska pnevmatika je narejena za delovanje na ekstremnih temperaturah, zato je bojazen, da bi se lahko skrčila, povsem odveč. Res pa se zaradi mraza v sami pnevmatiki krči zrak, kar lahko pripelje do hudih težav. Zato je pozimi pred vsako vožnjo treba preveriti stanje vseh štirih pnevmatik ter redno spremljati nivo tlaka v njih in jih po potrebi napolniti.

Ali mrzle vzmeti res lahko počijo na luknjasti cesti?
DA

Znano je, da kovine ne prijateljujejo najbolje s hudim mrazom. Vendar pa je potrebno povedati, da se podobno dogaja zares dotrajanim vzmetem. Tudi amortizer je lahko občutljiv na mraz, a le če je dotrajan in se olje pomeša z vodo, ki v hudem mrazu lahko zamrzne, posledica pa so trdi amortizerji prvih nekaj kilometrov, dokler se led ne stali. Vsekakor je v obeh situacijah potreben čimprejšnji obisk avtomehanika.